مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-19اقتصادي

آخرین خبرها از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی


گام های بلندی در راستای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی برداشته شده است و مسئولان وعده می دهند سال 1405 پروژه به پایان می رسد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی ها و مشکلات بخش صنعت و کشاورزی برای تأمین آب موجب شده که مسئولان راهکارهایی برای رفع معضل کم آبی بیابند که یکی از این موارد انتقال آب دریای عمان به استان های شرقی کشور است.

این پروژه شامل سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می شود که در سال های اخیر با مشکلات زیادی در حوزه تأمین آب رو به رو بوده اند.

اشاره ای به پیشینه پروژه انتقال آب انتقال آب از دریای عمان موضوعی است که سال ها است درباره آن صحبت می شود و حتی در آبان ماه 1398 معاون اول رییس جمهور وقت بیان کرده بود که همه سازمان ها و نهادها با محوریت شورای عالی آب موضوع انتقال آب دریا به مناطق مرکزی و کم آب کشور را به عنوان یک اولویت و مساله اساسی در نظر بگیرند.

این پروژه در دولت سیزدهم با تاکید رییس جمهور و پیگیری مسئولان در سطوح ملی و استانی عملیاتی شده و اکنون اجرای آن با افزایش سرمایه و نهایی شدن محل آبگیری سرعت گرفته است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی 19 شهریور 1400 در اولین سفر استانی به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمبود آب مشکل بسیاری از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین خبرها از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی

آخرین خبرها از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی