مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 17:352023-07-23اقتصادي

واکسیناسیون طیور در 521 روستای مازندران انجام شد


سرپرست دامپزشکی مازندران از اجرای طرح واکسیناسیون طیور در 521 روستای استان خبر داد و گفت: بیش از دو میلیون و 700 هزار قطعه طیور واکسیناسیون شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمزه آقاپور کاظمی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه طرح ملی واکسیناسیون رایگان هر ساله در کشور اجرا می شود گفت مرحله هشتم اجرای این طرح در 521 روستا و 22 شهرستان استان مازندران برگزار گردید.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به نقش طیور در اقتصاد خانوار روستایی و اشتغال پایدار روستا همچنین ضرورت حفظ و جلوگیری از تلفات آن اظهار داشت بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی تنفسی، گوارشی و عصبی است که طیور بومی و روستایی نقش یکی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل را ایفا می کنند، به طوری که ویروس عامل بیماری می تواند در این پرندگان بدون بروز علائم بالینی حاد و ایجاد تلفات، چرخش کرده و انتقال یابد.

وی ادامه داد: واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت در طیور بومی و روستایی یک واکسن آشامیدنی بوده که به صورت رایگان در روستاها توزیع و عملیات واکسیناسیون انجام شد و طی آن 2 میلیون و 740 هزار و 364 قطعه جهت بالا بردن سطح ایمنی واکسینه شدند تا ضمن پیشگیری از تحمیل خسارات اقتصادی به مالکین طیور بومی، خطر انتقال آلودگی از این مخازن به طیور صنعتی را که از راه های مختلف صورت می گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون طیور در 521 روستای مازندران انجام شد

واکسیناسیون طیور در 521 روستای مازندران انجام شد