مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 19:352023-08-08سياسي

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اجرایی شود


رییس کانون سر دفتران و دفتر یاران اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اجرایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازیکی از دغدغه های حاکمیت و نظام عدالت، قراردادهای عادی است و قراردادهای عادی سر منشأ فسادهای بزرگ در جامعه است وی به برچیده شدن این قراردادها در جامعه تاکید کرد و افزود: پیش بینی می شود با اجزای این طرح نزدیک به 40 در صد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی کاهش یابد.

عادلی به ماده 1287 قانون مدنی اشاره کردو گفت: سند رسمی سندی است که نزد ادارات ثبت و اسناد و ملاک و نزد دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.

وی افزود: خوشبختانه دفاتر رسمی با گستردگی جغرافیای بسیار مناسبی در سطح کشور در دسترس مردم بوده و شهروندان می توانند با مراجعه به این دفاتر کارهای ثبتی خود را در اسرع وقت انجام دهند.

عادلی تاکید کرد: با تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام، که یکی از دغدغه های حاکمیت و نظام قضایی و به ویژه مطالبه بحق قاطبه مردم است پایان می دهد وی اذعان کرد: در صورت تصویب این قانون سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی نسبت به سنددار کردن املاک مردم به شکل جهادی وارد عمل می شوند ومتعاقب آن جلو بسیاری از جرایم در این زمینه گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اجرایی شود

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اجرایی شود