مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 16:052023-08-06بين الملل

کودتاهای غرب آفریقا؛ عوامل و پیامدها


المیادین در گزارشی انگیزه ها و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و نظامی وقوع کودتاهای پیاپی در کشورهای غرب و مرکز آفریقا، به ویژه آخرین مورد آن یعنی کودتا در نیجر را مورد بررسی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، المیادین در گزارشی عوامل و پیامدهای کودتاهای پیاپی در کشورهای غرب و مرکز آفریقا به ویژه نیجر و همچنین وضعیت این منطقه از آفریقا را مورد بررسی قرار داد.

ضعف سیاسی و پراکندگی های قبیله ای و نژادی از یک سو و وجود شبه کشورهایی که در سایه وضعیت اقتصادی نیم کره جنوبی جهان به ویژه آفریقا، نمی توانند نمونه کامل یک کشور نوین باشند، از اموری هستند که در بیشتر مناطق آفریقا همچنان شاهد آن هستیم.

شبه کشورهایی که به دلیل ناهمسانی در رابطه با نظام جهانی و بازاری که قدرت های بزرگ اداره آن را به دست دارند، فرمان بردار و شکننده هستند و در عین حال این بازار را تکمیل می کنند.

بیشتر این شبه کشورها به محض داشتن شروط برپایی یک کشور کامل و با ثبات، ارزش اقتصادی بالایی را از خود نمایان خواهند کرد.

این کشورها از منابع و نیروی کار برخوردارند، اما اصلاح ساختارهای داخلی آن ها ضرورتاً ضامن تغییر این معادله نخواهد بود؛ زیرا اساساً، ابزارها و قدرت های حاضر در این معادله، در خارج از این سرزمین ها قرار دارند؛ قدرت ها، دستگاه ها و ابزارهایی بین المللی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتاهای غرب آفریقا؛ عوامل و پیامدها

کودتاهای غرب آفریقا؛ عوامل و پیامدها