مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-19سياسي

نظر دو جراح مغز درباره ماجرای جمجمه جوان 14 ساله مینابی +فیلم


دو پزشک جراح مغز می گویند که جمجمه خارج شده از بدن عملا اگر در بدن بیمار جای گزاری نشود، پس از گذشت مدت کوتاهی دیگر قابل استفاده نیست.

البته بررسی های قضایی درباره این پرونده در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، 24 مردادماه همراهان یک بیمار 14 ساله مینابی که برای انجام عمل بازسازی جمجمه فرزندشان به بیمارستان مراجعه کرده بودند، با اظهارات یک یا چند نفر از اعضای کادر درمان مبنی بر گم شدن قطعه ای از جمجمه بیمارشان مواجه می شوند که چند هفته قبل پس از تصادف شدید از سر وی جدا سازی شده بود.

این اظهارات پایه یک تنش شدید در بیمارستان از سوی همراهان بیمار و شکل گیری اخبار و گزارشاتی با همین محور در فضای مجازی و رسانه ها شد.

فارغ از این که آیا اصلا می توان جمجمه جداشده از سر را در محیط آزمایشگاهی وبیمارستانی و آنهم در میناب برای هفته ها بعد به منظور بازسازی جمجمه حفظ کرد یا خیر؟ اما تجربه های موجود در ایران و گفت و گو با جراحان مغز گواه آن است که عملا باید قطعه ای از جمجمه شکسته شده را حتما در بدن فرد بیمار در قسمت ران یا شکم نگهداری کرد و سپس برای بازسازی مورد استفاده قرار داد و الا قطعه ای از جمجمه را نمی توان بیرون از بدن حفظ کرد و چند هفته بعد انتظار پیوند آن با سر بیمار را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر دو جراح مغز درباره ماجرای جمجمه جوان 14 ساله مینابی +فیلم

نظر دو جراح مغز درباره ماجرای جمجمه جوان 14 ساله مینابی +فیلم