مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 00:302023-08-09فرهنگي

گیلان صاحب موزه مطبوعات و رسانه می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه اندازی موزه مطبوعات و رسانه در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز چهارشنبه در بازدید از دفتر این خبرگزاری در گیلان، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش محوری در بخش های مختلف بویژه توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری دارند.

وی با اشاره به مأموریت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این سازمان مجموعه ای تخصصی، مسئولیت زا و با موضوعات گسترده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت 38 اثر طبیعی در این استان خبر داد و اضافه کرد: حفظ میراث طبیعی نظیر جنگل های هیرکانی در گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جهانی با اشاره به اینکه جنگل های هیرکانی فسیل های زنده گیلان هستند، گفت: حفظ، صیانت و نگهداری از این میراث طبیعی بسیار مورد تاکید است.

نخستین برنجکوبی سنتی کشور در رودسر واقع شده است وی با اشاره به ثبت ملی جنگل های هیرکانی گیلان، افزود: تنها نقطه رویش جنگل های هیرکانی در منطقه آزاد انزلی است که ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه نخستین برنجکوبی سنتی کشور در رودسر واقع شده است، گفت: این مجموعه که در حال حاضر در زمینه فرآوری چای فعالیت می کند، ثبت ملی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان صاحب موزه مطبوعات و رسانه می شود

گیلان صاحب موزه مطبوعات و رسانه می شود