مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-09بين الملل

ادعای آمریکا درخصوص لشکرکشی به منطقه


سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در تلاش برای توجیه اقدام تحریک آمیز واشنگتن با استقرار نیروهای نظامی بیشتر در منطقه مدعی شد که کشورش متعهد به محافظت از آزادی دریانوردی و کشتیرانی  است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ازایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره افزایش نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز مدعی شد که واشنگتن با هدف تضمین آزادی کشتیرانی و حمل ونقل دریایی دست به این کار زده است.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، میلر در پاسخ به این سوال که آیا آنها نگران تشدید تنش ها در منطقه باتوجه به افزایش نیروهای آمریکایی در تنگه هرمز نیستند؟ مدعی شد: آنچه باید بگویم این است که ایالات متحده در هماهنگی با شرکا و متحدان خود، متعهد به حفاظت از آزادی کشتیرانی دریایی و جریان آزاد تجارت است.

وی ادامه داد: تنگه هرمز یک آبراه حیاتی برای بازارهای جهانی است که سالانه بیش از یک تریلیون دلار تجارت از طریق دریا، از جمله 25 درصد نفت خام جهانی از این منطقه ترانزیت می شود.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (سنتکام) روز دوشنبه اعلام کرد که در چارچوب طرح پیشتر اعلام شده پنتاگون، بیش از 3000 ملوان و نیروی نظامی این کشور وارد خاورمیانه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای آمریکا درخصوص لشکرکشی به منطقه

ادعای آمریکا درخصوص لشکرکشی به منطقه