مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-03سياسي

مفهوم آزادی دراندیشه شیخ فضل الله نوری


تأملی در اندیشه شیخ فضل الله نوری نشان می دهد که ایشان از آزادی در قالب نگاه دغدغه دار دینی خود استقبال کرده و آزادی را در چارچوب شرع و محدود و مقید به آن می خواسته است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در نگاه شیخ فضل الله تبعیت از آزادی غربی و تلاش جهت اعمال آن شایسته جامعه اسلامی و مسلمانانی که دین ایشان داعیه دار بهره مندی از اکمل واتم قوانین است، نمی باشد: .

ما فرقه علیه اسلامیان که با افتخار و مباهات بحمدالله والمنه کتابی داریم آسمانی، ناسخ صحف انبیا، چون قرآن مجید و عقل اول و صفوت آدمیان که ماینطق عن الهوی ان هو الاوحی یوحی غاشیه، رسالتش بر دوش و حلقه ی اطاعتش بر گوش، چگونه می توانیم به مجلس آزادان درآییم و شورای ملی و مساوات بخواهیم، متابعت فرنگان خسیس و مشروطه طلبان پاریس و انگلیس نماییم، دین به دنیا بفروشیم و در تخریب کتاب خدا بکوشیم (فرمان تو کردنی است دانم اما چه کنم نمی توانم) آخر نه خدایتان فرموده و من یتبغ غیرالاسلام دیناً فلن یقبل منه و هوفی الاخره من الخاسرین .

[1] در یک تقسیم بندی عمومی و پذیرفته شده، آزادی در دو قالب آزادی از و آزادی در و یا آزادی منفی و آزادی مثبت معرفی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفهوم آزادی دراندیشه شیخ فضل الله نوری

مفهوم آزادی دراندیشه شیخ فضل الله نوری