مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 07:452023-08-13اجتماعي

تشدید اقدامات حفاظت از درخت کهنسال تاگ در روستای «هفتادملا»


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میرجاوه از تدابیر لازم جهت تشدید اقدامات حفاظتی از درخت کهنسال تاک در روستای هفتاد ملا خبر داد.

- تشدید اقدامات حفاظت از درخت کهنسال تاگ در روستای هفتادملا ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میرجاوه از تدابیر لازم جهت تشدید اقدامات حفاظتی از درخت کهنسال تاک در روستای هفتاد ملا خبر داد.

عبدالله کرد در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه درخت کهنسال تاگ (داغداغان) روستای روپس هفتادملا یکی از کهن ترین درختان منطقه است، اظهار کرد: تهدیدات این درختان خطرات طبیعی و انسانی محسوب می شوند.

وی افزود: خطرات طبیعی مانند امراض و آفات (سوسک تنه خوار) و یا اتفاقات طبیعی چون رعد و برق است که پایش های دوره ای برای جلوگیری از این خطرات صورت خواهد گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میرجاوه ادامه داد: خطرات انسانی در مورد آسیب هایی است که احتمال دارد از طرف انسان به درخت وارد شود مانند آتش روشن کردن زیر درخت یا شکستن شاخه های درخت است.

وی بیان کرد: در این زمینه اقداماتی مانند ساخت چاله جهت آبیاری مداوم، سمپاشی بانظر کارشناسان جهاد کشاورزی، چالکود پای درخت، جابجایی نیمکت پای درخت، نصب تابلوی معرفی درخت و معرفی به گردشگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اقدامات حفاظت از درخت کهنسال تاگ در روستای «هفتادملا»

تشدید اقدامات حفاظت از درخت کهنسال تاگ در روستای «هفتادملا»