مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 10:512023-08-12اقتصادي

پاسخ علمی به سوالات و ابهامات مهم درباره دریاچه ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، با توجه به تغییرات اقلیمی و گرم شدن و کاهش نزولات جوی و علاوه بر آن مدیریت نامناسب در بحث حکمرانی آب امروزه شاهد بحران ها و چالش های شدیدی در خشکی دریاچه ها و آب های زیر زیرزمینی هستیم .

دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه شور خاورمیانه با توجه به چالش های موجود در تهدید جدی خشکسالی قرار دارد و طی امسال با توجه به گرمی بیش از حد دما و تبخیر زیاد و علاه بر کاهش نزولات جوی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

اما بحثی که امروز با آن مواجه هستیم سوالات متعدد از دلایل خشکی دریاچه ارومیه و خبر مرگ دریاچه تا مقایسه دریاچه ارومیه با وان ترکیه  و سوان ارمنستان است و این سوال در ذهن تداعی می شود با توجه به نزدیک بودن دریاچه وان ترکیه و سوان ارمنستان و دریاچه ارومیه چرا این دریاچه ها خشک نشده اند و دریاچه ارومیه در حالت بحرانی قرار دارد بنابراین برای در جریان گرفتن این موضوع گفت وگوی با دکتر بهزاد حصاری عضو هییت علمی دانشگاه ارومیه و مدیر گروه محیط زیست پژوهشکده دریاچه ارومیه انجام داده ایم که در ادامه می خوانیم.

فارس: با توجه به تغییرات اقلیمی و پدیده گرم شدن زمین دریاچه های منطقه دچار چالش های شده است؛ در این خصوص توضیحاتی ارائه بفرمایید؟ دکتر بهزاد حصاری گفت: وضعیت دریاچه های منطقه طی سال های اخیر دچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ علمی به سوالات و ابهامات مهم درباره دریاچه ارومیه

پاسخ علمی به سوالات و ابهامات مهم درباره دریاچه ارومیه