مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 08:392023-07-25اقتصادي

تاخیر یک ساله دامپزشکی برای صدور مجوز واردات گوشت برزیلی با وجود مهلت یک هفته ای


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در بحث معطلی یک ساله گوشت های وارداتی در گمرک ایران و تاخیر در صدور مجوز واردات از سوی سازمان دامپزشکی، -  با وجود مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیئت مقررات زدایی مبنی بر الزام یک هفته ای صدور مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از گمرک، به نظر نمی رسد پیگیری در خصوص تاخیر حدود یک ساله سازمان دامپزشکی برای صدور مجوز واردات محموله گوشت برزیلی انجام شده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در بحث معطلی یک ساله گوشت های وارداتی در گمرک ایران و تاخیر در صدور مجوز واردات از سوی سازمان دامپزشکی، این سوال وجود دارد که چرا براساس مصوبه جلسه 54 ام هیئت مقررات زدایی این مجوز ظرف مهلت قانونی تعیین شده صادر نشده است.

نکته مهم تر این است که چرا دستگاه اجرایی مربوط(گمرک ایران) در مورد این خطای قانونی اقدامات لازم را انجام نداده است.

گفتنی است، با توجه به مصوبه 54 ام هیات مقررات زدایی ، سازمان مجوز دهنده (دامپزشکی) جهت انجام تشریفات گمرکی این محموله ها موظف بوده ظرف یک هفته مجوز ترخیص این محموله ها را صادر نماید.

عدم توجه به مصوبه قانونی مهلت 7 روزه صدور مجوزهای لازم برای ترخیص کالا با وجود تاکید وزیر اقتصاددر تاریخ 7 اردیبهشت ماه سال جاری نیز سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این خصوص گفته بود که طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر یک ساله دامپزشکی برای صدور مجوز واردات گوشت برزیلی با وجود مهلت یک هفته ای

تاخیر یک ساله دامپزشکی برای صدور مجوز واردات گوشت برزیلی با وجود مهلت یک هفته ای