مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:112023-08-15بين الملل

مخالفت شدید ریاض با نظارت رژیم صهیونیستی بر احداث رآکتور هسته ای عربستان


منابع خبری از مخالفت شدید عربستان سعودی با پیشنهاد آمریکا مبنی بر ایجاد یک راکتور هسته ای در این کشور و نظارت رژیم صهیونیستی بر ساخت و فعالیت آن پرده برداشتند.

- منابع خبری از مخالفت شدید عربستان سعودی با پیشنهاد آمریکا مبنی بر ایجاد یک راکتور هسته ای در این کشور و نظارت رژیم صهیونیستی بر ساخت و فعالیت آن پرده برداشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رای الیوم در این باره نوشت، محافل سیاسی آگاه فاش کردند که عربستان سعودی در حاشیه مذاکرات محرمانه خود با مقامات آمریکایی، با قاطعیت پیشنهاد مقامات وزارت دفاع آمریکا مبنی بر مشارکت کارشناسان صهیونیستی در نظارت بر ساخت یک رآکتور هسته ای بزرگ برای تضمین فعالیت صلح آمیز آن را رد کرده است.

طبق این گزارش، این پیشنهاد آمریکا در فرمولی ارائه شد که شامل موافقت آمریکا با ساخت رآکتور هسته ای بزرگ در عربستان و پیشنهاد کارشناسان برای نظارت بر آن با حضور یک کادر فنی صهیونیستی بود.

رای الیوم در ادامه نوشت: هدف از پیشنهاد عجیب آمریکایی ها، دور زدن شرط اصلی عربستان مبنی بر ایجاد یک پروژه هسته ای در این کشور قبل از عادی سازی روابط با اسراییل بوده است.

منابع مذکور در این باره تصریح کردند: هیات امنیتی سعودی که در آن جلسات شرکت کرده بود، بلافاصله و بدون تردید با پیشنهاد آمریکا مخالفت و آن را رد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت شدید ریاض با نظارت رژیم صهیونیستی بر احداث رآکتور هسته ای عربستان

مخالفت شدید ریاض با نظارت رژیم صهیونیستی بر احداث رآکتور هسته ای عربستان