مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 13:012023-07-30اقتصادي

سهم اندک ایران از بازار 8 میلیارد دلاری طلای سرخ!


علیجان سالاریان در گفت  وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد : با قدمت بیش از 2500سال در زمینه کشت زعفران، نتوانسته ایم در زمینه فراوری طلای سرخ کار مؤثری انجام دهیم و دولت، تاجر، محقق، کشاورز و.

همه از مقصران اصلی درباره بی توجهی به حوزه فراوری زعفران در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه زعفران، گیاهی ارزشمند است که از آن می شود خیلی بیشتر از میزان کنونی تولید ثروت کرد، بیان گفت: از کلاله، گلبرگ بنفش رنگ این محصول که آن را دور می ریزیم و حتی پیاز این محصول استراتژیک، می توان برای کشور، ثروت زیادی تولید کرد و بهره اقتصادی این گیاه جادویی را افزایش داد.

خواص جادویی زعفران   وی ادامه داد: در گلبرگ زعفران، رنگدانه خوراکی (آنتوسیانین)  وجود دارد که می توان از آن به عنوان آنتی اکسیدان مفید در صنایع غذایی و همچنین جایگزینی به جای رنگ های شیمیایی استفاده کرد.

استفاده از رنگدانه گلبرگ زعفران در حوزه صنعت هم کارآمد است و به عنوان رنگ های طبیعی به ویژه در رنگ آمیزی نخ ها و پارچه های گران قیمت (ابریشمی)، بسیار مفید است.

همچنین از بقایای دورریز گلبرگ زعفران می توان کاغذ تولید کرد و به عنوان مثال در تهیه جعبه های نگهداری و بسته بندی محصول زعفران می توان از آن استفاده کرد که اثرات مضر و تخریبی برای محیط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم اندک ایران از بازار 8 میلیارد دلاری طلای سرخ!

سهم اندک ایران از بازار 8 میلیارد دلاری طلای سرخ!