مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 20:152023-07-24اقتصادي

کاهش تنش آبی شهرهای طبس با انتقال آب از دشت اصفهک


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: اقداماتی به منظور آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی در خراسان جنوبی در حال اجراست.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: اقداماتی به منظور آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی در خراسان جنوبی در حال اجراست.

عباس سارانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت سیزدهم از محل طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، پروژه انتقال آب از دشت اصفهک را برای تأمین و رفع تنش آبی شهر طبس کلید زده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه انتقال آب از دشت اصفهک به طبس تا پایان تیرماه سال جاری 18 درصد بوده است، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه پنج هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون 400 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح به منظور تامین بخشی از نیاز آبی شهر طبس برای رفع تنش آبی در سال 1403 و تا افق 1410 به میزان حدود 2.

1 میلیون مترمکعب در سال، معادل 100 لیتر بر ثانیه در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته است.

سارانی گفت: حفاری پنج حلقه چاه، خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، اجرای خط انتقال به قطر 400 میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول 32 کیلومتر و مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی از جمله اقداماتی است که پیش بینی شده برای این پروژه انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تنش آبی شهرهای طبس با انتقال آب از دشت اصفهک

کاهش تنش آبی شهرهای طبس با انتقال آب از دشت اصفهک