مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 10:152023-08-10پزشكي

رهاسازی پسماند عفونی در خیابان ها و بازی با جان مردم


روزگذشته شهروندان اهوازی شاهد رها شدن پسماند عفونی در خیابان پوراندخت_جنب اداره دامپزشکی_ پشت سیلوی اهواز بودند که به نظر می رسد این پسماندها مربوط به مطب دندان پزشکی است.

-   بخش خصوصی به جمع آوری پسماند عفونی ورود کند پژمان بختیاری نیا معاون رییس مرکز بهداشت خوزستان در این رابطه، اظهار کرد: بیمارستان های دولتی و خصوص دارای ظرفیت هایی هستند که توانایی امحا زباله های عفونی خود را تا حدودی دارند اما برای مراکز خصوصی مانند مطب ها و کلینیک ها همه راه ها را در چند سال اخیر در کارگروه های پسماندهای پزشکی بررسی شد.

وی افزود: تنها راه حل این موضوع ورود بخش خصوصی قوی به این حوزه و یا ورود مستقیم و یا غیر مستقیم شهرداری به حوزه پسماندهای عفونی است.

شهرداری وظیفه ای در قبال پسماند عفونی ندارد اما محمود ثابت قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در خصوص پسماند های عفونی شهرداری هیچ وظیفه ای ندارد و شهرداری زمانی می تواند جمع آوری پسماند عفونی را انجام دهد که این پسماندها بی خطر شده باشند.

  وی افزود: در حال حاضر عملیات بی خطرسازی پسماند عفونی در بیمارستان ها انجام می شود و سازمان پسماند همان ها را جمع آوری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی پسماند عفونی در خیابان ها و بازی با جان مردم

رهاسازی پسماند عفونی در خیابان ها و بازی با جان مردم