مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 10:312023-07-25بين الملل

ریچارد نیکسون جنگ در اوکراین را پیش بینی کرده بود


روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، ریچارد نیکسون، رییس جمهور اسبق آمریکا حدود 30 سال پیش به بیل کلینتون درخصوص احتمال غرق شدن اوکراین در هرج و مرجی خونین هشدار داده بود.

- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، ریچارد نیکسون، رییس جمهور اسبق آمریکا حدود 30 سال پیش به بیل کلینتون درخصوص احتمال غرق شدن اوکراین در هرج و مرجی خونین هشدار داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، ریچارد نیکسون، رییس جمهور اسبق آمریکا در نامه ای هفت صفحه ای به تاریخ 21 مارس 1994 بعد از بازگشتش از سفر به روسیه و اوکراین، ارزیابی خود را درباره دورنمای بی ثباتی سیاسی دوره پس از شوروی ارائه کرد.

رییس جمهور اسبق آمریکا طبق این سند که چند روز پیش در دسترس عموم قرار گرفت، به بیل کلینتون که آن زمان رییس جمهور بود، در حدود 30 سال قبل، وقوع تغییرات سیاسی بزرگ در روسیه را پیش بینی کرده و در عین حال هشدار داده بود که اوکراین ممکن است درگیر آشوب های خونین شود.

نیکسون در این نامه اوکراین را غیرقابل چشم پوشی (برای روسیه) توصیف کرده بود.

او با اشاره به رخدادهای مربوط به جنگ 1992-1995 قومیتی در منطقه بالکان که جان ده ها هزار نفر را گرفت، هشدار داد: وضعیت در اوکراین شدیدا انفجاری بوده و اگر اجازه دهیم که از کنترل خارج شود، درگیری های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریچارد نیکسون جنگ در اوکراین را پیش بینی کرده بود

ریچارد نیکسون جنگ در اوکراین را پیش بینی کرده بود