مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 23:402023-08-15فرهنگي

محتوای سوگ خوانی آیینه بندان بر اساس مقاتل دوازده گانه است


نویسنده چهارمین سوگ خوانی گروه فرهنگی و هنری ماهو گفت: متن این کار بر اساس مقاتل مختلف دوازده گانه از جمله مقاتل لحوف، مخزن البکاء، مدینه تا مدینه، - اسرارالشهاده و بحارالانوار که منازل اهل بیت از شام تا مدینه را بررسی کرده است، نوشته شده است.

سیدمحمدرضا رضوی، نویسنده چهارمین سوگ خوانی گروه فرهنگی و هنری ماهو تحت عنوان آیینه بندان در مشهد، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این نمایشنامه مستند بوده، از لحاظ محتوایی غنی است و تمام مضامینی که در آن مطرح می شود سند و مدرک دارد اما زاویه دیدی که در این نمایشنامه دیده می شود متفاوت است.

نویسنده سوگ خوانی آیینه بندان ادامه داد: ما برای مخاطبان خود در این نمایشنامه از زبان نماینده انسان ها و افرادی که جایگزین آن ها شده اند صحبت می کنیم که می توان به اشک ها، چشم ها و خورشید و ماه اشاره کرد.

آن ها راوی تمام قصه هستند، به گونه ای که دیدنی ها را چشم ها می گویند و نادیدنی ها را اشک ها، مهر و ماه نیز نوری هستند که بر پهنه گیتی می تابند و در لحاظ مختلف به چشم ها و اشک ها آگاهی می بخشند.

رضوی تصریح کرد: این نمایشنامه سبک سورئال دارد اما نکته مهمی که وجود دارد این است که با این دید متفاوت هرسال توانسته تعداد بسیاری از مخاطبان را جذب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محتوای سوگ خوانی آیینه بندان بر اساس مقاتل دوازده گانه است

محتوای سوگ خوانی آیینه بندان بر اساس مقاتل دوازده گانه است