مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-14اقتصادي

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی


‎تداوم خشکسالی های اخیر و به ویژه تاثیر آن در استان مازندران با بیش از 227 هزار هکتار از اراضی مستعد کشت برنج موجب شد که ضرورت اقدامات اساسی برای مقابله با خشکسالی از ابتدای سال زراعی قوت گرفته و در همین راستا اهمیت برنامه ریزی دقیق .

- سخنگوی صنعت آب گفت: ‎تداوم خشکسالی های اخیر و به ویژه تاثیر آن در استان مازندران با بیش از 227 هزار هکتار از اراضی مستعد کشت برنج موجب شد که ضرورت اقدامات اساسی برای مقابله با خشکسالی از ابتدای سال زراعی قوت گرفته و در همین راستا اهمیت برنامه ریزی دقیق مدیریت منابع و مصارف آب نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

قاسم زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم مدیریت منابع آبی در کشت برنج، اظهار کرد: در این راستا ضمن انجام هماهنگی در سطوح مختلف در وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی، استانداری، فرمانداری ها، شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط و نهادهای مردمی، قرارگاه جهادی تشکیل و اقدامات وسیعی به عمل آمد.

وی افزود: تهیه نقشه و لیست مناطق آسیب پذیر در خشکسالی توسط وزارت نیرو و ارسال به سازمان جهاد کشاورزی و سایر سازمان ها، در اولویت قراردادن پروژه های مقابله با بحران در تأمین اعتبار لازم، تأمین سوخت مورد نیاز کشاورزان و تأمین 35 دستگاه ترانس برق، تخصیص منابع ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی