مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 18:002023-07-23بين الملل

3 چالش در احیای رابطه تهران و قاهره/درآستانه ازسرگیری روابط هستیم


کارشناس مصری در ارتباط با ازسرگیری روابط تهران و قاهره تاکید کرد: ایران و مصر در موضوع سیاست داخلی با مانعی در مسیر احیای روابط روبرو نیستند وبیشتر این چالش در سطح منطقه ای و بین المللی است.

- خبرگزاری مهر -گروه بین الملل: در هفته های اخیر زمزمه هایی جدی درباره احیای روابط ایران و مصر و ارتقای سطح این روابط تا سطح سفیر به گوش رسیده است.

امری که با اظهارات اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران جدی تر از قبل هم شده است.

در همین رابطه مصطفی کمال پژوهشگر مرکز پژوهش های الاهرام در قاهره در نشست دورنمای روابط ایران و مصر که در خبرگزاری مهر برگزار شد به صورت ویدئویی شرکت کرد.

خلاصه ای از مهم ترین نکات مطرح شده توسط پژوهشگر مصری در ادامه می آید: نگاه مردم مصر به رابطه با ایران به چه صورت است و آیا شما بازخوردی از نوع نگاه مصری ها به موضوع احیای روابط ایران و مصر به ویژه از زمانی که زمزمه ها در این باره مجدداً مطرح شده، دارید؟ من در این باره می خواهم واکنش مصری ها به خبر ارتقای سطح روابط ایران و مصر تا سطح سفیر را به دو بخش تقسیم کنم، بخش مردمی و بخش رسمی.

در بخش رسمی ما شاهد نوعی سکوت از سوی مقامات دولتی در مصر هستیم، البته این سیاستی است که قاهره در قبال برخی مسائل مهم نظیر روابط با ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته است و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 چالش در احیای رابطه تهران و قاهره/درآستانه ازسرگیری روابط هستیم

3 چالش در احیای رابطه تهران و قاهره/درآستانه ازسرگیری روابط هستیم