مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-11پزشكي

ارتباط مستقیم آلودگی هوا با مقاومت آنتی بیوتیکی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس یک مطالعه جدید به رهبری دانشگاه ژجیانگ (ZJU) و دانشگاه کمبریج ارتباط قابل توجهی بین دو مورد از اصلی ترین نگرانی های بهداشت عمومی در جهان، - یک مطالعه جدید ارتباط قابل توجهی را بین تشدید آلودگی هوا و افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس یک مطالعه جدید به رهبری دانشگاه ژجیانگ (ZJU) و دانشگاه کمبریج ارتباط قابل توجهی بین دو مورد از اصلی ترین نگرانی های بهداشت عمومی در جهان، یعنی تشدید آلودگی هوا و افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی وجود دارد.

در این مطالعه، با استفاده از مدلی که رابطه میان آلاینده های PM2.

5 و سطوح مقاومت آنتی بیوتیکی در 166 کشور را در طی یک دوره زمانی 18 ساله بررسی کرد، محققان دریافتند که با افزایش آلودگی هوا، سطح مقاومت آنتی بیوتیکی نیز افزایش می یابد.

عوامل ایجادکننده مقاومت آنتی بیوتیکی اخیراً به یک مشکل بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده که باعث مرگ حدود 700 هزار نفر در سال می شود و دانشمندان را بر آن داشت تا در مورد یک همه گیری خاموش که مخفیانه سلامت عمومی را ویران می کند، هشدار دهند.

تا همین اواخر، محققان شواهدی پیدا کردند که نشان می دهد افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، عمدتاً ناشی از عواملی مانند تجوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط مستقیم آلودگی هوا با مقاومت آنتی بیوتیکی

ارتباط مستقیم آلودگی هوا با مقاومت آنتی بیوتیکی