مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 14:552023-07-30اقتصادي

سرنوشت خودروهای اقتصادی چه شد؟/ قرار بود خودروها قسطی فروخته شوند


وزارت صمت پارسال وعده داده بود که خودروهای اقتصادی با دامنه قیمتی 7 تا 10 هزار دلار آن هم با فوریت وارد کشور خواهد شد اما با گذشت یک سال هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پس از آزادسازی واردات خودرو در سال 1401 وزیر وقت صمت وعده داد که خودروهای اقتصادی به عنوان خودروهایی که عموم مردم توانایی خرید آنها را داشته باشند وارد بازار ایران خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین وزیر وقت صمت اردیبهشت ماه 1401 در این خصوص توضیح داده بود که عمده خودروهای داخلی در محدوده اقتصادی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، زیرا پلتفرم های قدیمی دارند و مردم از کیفیت آنها رضایتی ندارند و باید از خطوط تولید خارج شوند، بر این اساس واردات خودروهای اقتصادی به منظور دسترسی اقشار متوسط با درآمد کمتر جامعه و همچنین ارتقای کیفی صنعت خودروی کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پس از گذشت دو ماه که واردات خودرو رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت؛ منوچهر منطقی معاون وزیر صمت در مرداد 1401 اعلام کرد که واردات خودروهای اقتصادی در اولویت است؛ منطقی تصریح کرده بود که پیش از این فقط خودروهایی وارد کشور می شد که افراد متمول می توانستند از آنها استفاده کنند، اما وزارت صمت با برنامه ریزی و بررسی بازار، خلاءهای موجود در این حوزه را احصا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت خودروهای اقتصادی چه شد؟/ قرار بود خودروها قسطی فروخته شوند

سرنوشت خودروهای اقتصادی چه شد؟/ قرار بود خودروها قسطی فروخته شوند