مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 14:552023-08-02اقتصادي

افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه


افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیر طبیعی کشور در کرمانشاه با حضور رییس جهاد دانشگاهی صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ظهر چهارشنبه نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه با حضور رییس جهاد دانشگاهی، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه و رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه افتتاح شد.

این واحد تولیدی از 15 سال گذشته آغاز به کار کرده و در سال 1389 در فاز نخست خود با همکاری وزارت صمت توانست با تولید نمونه اولیه تولیدات خود در بنیاد ملی نخبگان ثبت اختراع کند و در سال 1395 نیز در فاز دوم خود با دانش فنی تولید کربن فعال از قیر طبیعی ظرفیت تولید 100 تن از آن در سال را تولید کند.

همچنین این طرح فناورانه برای نخستین بار بار در کشور تولید کربن فعال با پایه معدنی و کربن فعال کروی و ساچمه ای را به همراه داشته و اجرای فاز سوم تجاری سازی تولید کربن فعال از قیر طبیعی در سال 98 با حمایت و کارفرمایی مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت و اکنون ظرفیت تولید این محصول به 200 تن در سال رسیده است.

گفتنی است، که با فرآوری قیر خام موجود در استان کرمانشاه و تولید ماده ای به نام کربن فعال به عنوان یک مواد استراتژیکی می توان در امور نظامی، دفاعی، هسته ای، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع غذایی از آن استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه

افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه