مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 12:502023-07-28سياسي

حرکت امام حسین(ع) در قیام عاشورا، زنده کردن عقلانیت اجتماعی بود


زمانی که عقلانیت در یک جامعه زنده شود، آزادگی هم معنا پیدا می کند و حرکت امام حسین(ع) در قیام عاشورا این بود که عقلانیت را در جامعه زنده نگه دارند.

- حرکت امام حسین(ع) در قیام عاشورا، زنده کردن عقلانیت اجتماعی بود ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: زمانی که عقلانیت در یک جامعه زنده شود، آزادگی هم معنا پیدا می کند و حرکت امام حسین(ع) در قیام عاشورا این بود که عقلانیت را در جامعه زنده نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ویژه در گفت وگو با ایسنا در خصوص مفهوم آزادگی در قیام عاشورا اظهار کرد: در ابتدا باید تعریفی از آزادی و آزادگی داشته باشیم؛ هرچند که به نظر من واژه آزادی از کلماتی است که اکنون به درستی معنا نمی شود و اگر این گونه معنا شود طبیعتا آن را قبول نداریم.

وی افزود: آزادی بدین معناست که اگر انسان در فکر و عمل کردن به میل خودش چنین بحثی را داشته باشد، آزادی گفته می شود که ما با این مسئله مشکل داریم و این نوع تعریف از آزادی را قبول نداریم.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اما اینکه فرد با یک معیار و ملاک دیگر در فکر و عمل کردن آزاد باشد، عیبی ندارد و در مقابل اگر قرار باشد این فکر و عمل کردن تنها با میل نفس انسان صورت گیرد، اشکال دارد و یادمان باشد آزادی که اکنون تعریف می کنند، بدین معناست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت امام حسین(ع) در قیام عاشورا، زنده کردن عقلانیت اجتماعی بود

حرکت امام حسین(ع) در قیام عاشورا، زنده کردن عقلانیت اجتماعی بود