مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-06ورزشي

راه اندازی هیات چوگان در کرمانشاه


به گفته سرپرست هیات چوگان استان کرمانشاه پس از پیگیری های چند ساله هیات چوگان در کرمانشاه راه اندازی شد.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته سرپرست هیات چوگان استان کرمانشاه پس از پیگیری های چند ساله هیات چوگان در کرمانشاه راه اندازی شد.

محمدعلی زرین سرپرست هیات چوگان استان کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا، بااشاره به پیگیری هایی که از چندسال پیش برای راه اندازی این رشته در کرمانشاه شده، اظهار کرد: خوشبختانه طی ماه های گذشته با تشکیل هیات، این رشته در کرمانشاه راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: کرمانشاه پیشینه غنی در این رشته دارد و از آنجایی که در برهه ای از تاریخ مورد توجه جدی ساسانیان بوده، بنابراین چوگان هم دراین منطقه رواج داشته است.

سرپرست هیات چوگان کرمانشاه با بیان اینکه اسب یکی از پایه های اصلی رشته چوگان به شمار می رود، گفت: کرمانشاه خاستگاه اسب کرد است، نژادی که به واسطه فیزیک بدنی خوب برای این ورزش بسیار مناسب است.

وی در ادامه در خصوص فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای این رشته هم گفت: در دهکده المپیک زمینی برای تمرینات این رشته در نظر گرفته شده و از نظر تامین اسب هم مشکلی نداریم.

زرین اضافه کرد: برای اولین بار استعدادیابی برای جذب ورشکاران به این رشته را آغاز کرده و امیدواریم در آینده ای نزدیک تعدادی ورزشکار را هم در این رشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی هیات چوگان در کرمانشاه

راه اندازی هیات چوگان در کرمانشاه