مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-08حوادث

سامانه قدیمی کمک ناوبری فرودگاه مشهد از مدار خارج شد


مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: نصب سامانه جدید کمک ناوبری فرودگاه مشهد از پیشرفت چشمگیری برخوردار و آماده تنظیمات اولیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمود امانی بنی اظهار کرد: سامانه قدیمی کمک ناوبری ILS-DME فرودگاه مشهد پس از 26 سال فعالیت با هدف ایمنی پرواز از جریان سرویس دهی خارج شد.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: سامانه کمک ناوبری پیرامون نشست و برخاست هواپیما، امتداد طول باند و زاویه نشست، اطلاعات لازم را به خلبان می دهد.

وی بیان کرد: در خاموشی سیستم کمک ناوبری قدیمی و تا راه اندازی سامانه جدید، ایمنی نشست و برخاست پروازها از طریق بکارگیری سایر سامانه های خروجی فرودگاه مشهد انجام می شود.

امانی بنی گفت: نصب سامانه جدید کمک ناوبری فرودگاه مشهد از پیشرفت چشمگیری برخوردار است و ضمن نصب فیزیکی 100 درصدی، سیستم آماده تنظیمات اولیه است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: این سیستم پس از چک پروازی به زودی بهره برداری می شود تا در روزهای گرم و سرد سال، یاریگر متخصصان در نشست و برخاست ایمن پروازهای مسافران و زائران رضوی باشد.

وی بیان کرد: نصب سامانه جدید کمک ناوبری با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد در شرایط مه ، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی و فرود پروازها، به کاهش تأخیر و فرود ایمن پروازها کمک شایانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه قدیمی کمک ناوبری فرودگاه مشهد از مدار خارج شد

سامانه قدیمی کمک ناوبری فرودگاه مشهد از مدار خارج شد