مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 11:262023-08-15اقتصادي

آغاز مرمت و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جاجرم از آغاز عملیات و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه پاک کنی در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جاجرم از آغاز عملیات و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه پاک کنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی این مجموعه، طالبی، اظهار کرد: عملیات مرمت و نجات بخشی قسمتی از بنای تاریخی کارخانه پنبه پاک کنی جاجرم با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی تأکید کرد: کارخانه پنبه جاجرم یکی از اولین نمونه های کارخانه پنبه در کشور است که تاکنون ساخته شده است که حجم بسیار بالای پنبه تولید در منطقه را فراوری و به بخش های دیگر کشور صادر می کرد.

طالبی گفت: باتوجه به گذشت تقریباً یک سده از ساخت اثر، بنا هنوز استوار و پابرجا است که نمادی از دوران آغاز میراث صنعتی در کشور است که با انجام نماسازی داخل و محوطه سازی فضای بیرونی می تواند دوباره مورداستفاده قرار بگیرد و سبک معماری و سازه ای منحصربه فرد خود را به نمایش بگذارد، لذا ثبت آن در فهرست آثار ملی به عنوان اولین قدم در جهت حفظ و نگهداری آن بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم

آغاز مرمت و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم