مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 15:452023-07-23سياسي

تپه باستانی پاقلعه صحنه تعیین عرصه و حریم می شود


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه از برنامه ریزی برای تعیین عرصه و حریم تپه باستانی پاقلعه این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه از برنامه ریزی برای تعیین عرصه و حریم تپه باستانی پاقلعه این شهرستان خبر داد.

سعید بروشان در گفت وگو با ایسنا، از تپه پاقلعه به عنوان یکی از محوطه های باستانی این شهرستان نام برد و اظهارکرد: این محوطه سال 1381 توسط دکتر یعقوب محمدی فر از باستان شناسان مطرح کشورمان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: براساس نظر باستان شناسان، این تپه تاریخی احتمالا مربوط به دوره عصر آهن و مادها (حدود سه هزار سال پیش) است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان صحنه با بیان اینکه از دهه 80 تاکنون کار خاصی روی این محوطه باستانی انجام نشده، اظهار کرد: از آنجایی که این محوطه باستانی در مجاورت زمین های کشاورزی قرار گرفته، طی سال های گذشته کشاورزان بخش هایی از این محوطه را به زمین های خود الحاق کرده اند.

وی تاکید کرد: به منظور حفاظت از این محوطه باستانی، برنامه تعیین عرصه و حریم و گمانه زنی آن در دستور کار قرار گرفته و ظرف هفته جاری این پروژه آغاز می شود.

بروشان در ادامه با بیان اینکه نزدیک به دو دهه از انجام آخرین کاوش های باستان شناسی انجام شده در این شهرستان می گذرد، گفت: تپه شیخی آباد در روستای کرتویج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه باستانی پاقلعه صحنه تعیین عرصه و حریم می شود

تپه باستانی پاقلعه صحنه تعیین عرصه و حریم می شود