مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 07:202023-08-14اقتصادي

نحوه محاسبه «سنوات ارفاقی» مشاغل سخت و زیان آور در صورت «تغییر ضرایب»


پیش از این مشاغل سخت و زیان آور بر اساس میزان سختی کار به دو گروه «الف» و «ب» تقسیم می شدند و ضریب محاسبه سنوات خدمت هر دو دسته از شاغلان به ازای هر یک سال خدمت، - پیش از این مشاغل سخت و زیان آور بر اساس میزان سختی کار به دو گروه الف و ب تقسیم می شدند و ضریب محاسبه سنوات خدمت هر دو دسته از شاغلان به ازای هر یک سال خدمت، 1.

5 سال محاسبه می شد اما کمیسیون تلفیق در بررسی های لایحه برنامه هفتم توسعه، تغییراتی در ضریب سختی کار گروه الف (مشاغل با سختی کار کمتر) ایجاد کرد و آن را از 1.

5 به 1.

3 کاهش داد که نحوه محاسبه سنوات برای بازنشستگی این افراد در ادامه می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی برخی مواد و بندهای برنامه هفتم توسعه در کمیسیون های تخصصی و تلفیق مجلس با تغییرات، اصلاحات و بعضا حذفیاتی همراه بوده که مخالفت با افزایش سن بازنشستگی زنان و مردان ، محاسبه میانگین حقوق پنج سال پایان دوره خدمت به عنوان ملاک پرداخت حقوق بازنشستگی و یا شروط سنی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور از جمله این موارد بود؛ این در حالیست که تغییراتی در نحوه محاسبه سنوات خدمت در مشاغل سخت و زیان آور و تغییر ضرایب آنها نیز ایجاد شده است.

تغییرات محاسبه سنوات خدمت در مشاغل سخت و زیان آور تغییر این محاسبه با تعریف میزان سختی کار به دو گروه الف و ب در بررسی های کارشناسانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه محاسبه «سنوات ارفاقی» مشاغل سخت و زیان آور در صورت «تغییر ضرایب»

نحوه محاسبه «سنوات ارفاقی» مشاغل سخت و زیان آور در صورت «تغییر ضرایب»