مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-19پزشكي

علت اصلی ناباروری، دیابت و آلزایمر چیست؟


وقتی ما غذایی مانند مرغ سوخاری می خوریم، از آن لذت می بریم چون احساس می کنیم خوشمزه است، در حالی که ذائقه ما تغییر پیدا کرده.

در واقع، می توان گفت امروزه تغییرات در سبک غذایی انسان باعث ایجاد پدیده هایی نظیر ناباروری، - ایسنا/اصفهان وقتی ما غذایی مانند مرغ سوخاری می خوریم، از آن لذت می بریم چون احساس می کنیم خوشمزه است، در حالی که ذائقه ما تغییر پیدا کرده.

در واقع، می توان گفت امروزه تغییرات در سبک غذایی انسان باعث ایجاد پدیده هایی نظیر ناباروری، آلزایمر، دیابت و سرطان شده است.

محمدحسین نصر اصفهانی، رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه این روزها تغییرات در سبک غذایی انسان باعث ایجاد پدیده هایی نظیر ناباروری، آلزایمر، دیابت و سرطان شده است، اظهار کرد: همواره مسئله تکامل انسان در طبیعت مسئله ای زمان بر بوده است و ژن های انسان در طول زمان خودشان را با طبیعت وفق می دادند.

حدود 100 سال پیش، زمانی که انقلاب صنعتی رخ داد و به دنبال آن انقلاب تکنولوژی و فناوری پیش آمد، وفور غذا در جوامع ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد چنین تغییراتی باعث شده که در این زمان صد ساله، بدن ما نتواند از نظر ژنتیکی خودش را وفق دهد و تغییرات لازم را ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصلی ناباروری، دیابت و آلزایمر چیست؟

علت اصلی ناباروری، دیابت و آلزایمر چیست؟