مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 22:252023-08-10اقتصادي

تغییر روش قیمت گذاری و ناترازی بودجه ؛ چه باید کرد؟


قیمت تمام شده متانول ایران در مقایسه با نرخ خوراک سایر کشورهای منطقه چون عمان، بسیار بالا است.

ولی بیش از 90 درصد متانول صادراتی ایران به دلیل تحریم ها، - به بنادر چین محدود شده است و طبیعی است درآمد کمتری نسبت به اروپا و سایر مقاصد، نصیب متانول سازها می شود.

عصر ایران؛ احمد جزایری - سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی ها را مغایر قانون اعلام و آن را باطل کرد.

بدین ترتیب مهم ترین و تاثیر گذارترین رویدادی که در سه ماهه گذشته صنایع و بازار مالی کشور را دچار التهاب و نوسان های پی در پی کرده بود ، با پیروزی منتقدان افزایش نرخ خوراک و عمدتا تولید کنندگان متانول و آمونیاک به پایان رسید و تا اطلاع ثانوی جای خود را به سایر اخبار و تصمیمات دولت داد.

با مروری بر آنچه در این مدت گذاشت و بررسی انتقادات ودفاعیات این تصمیم مهم دولت به این نتیجه می رسیم که هر دو گروه، به دنبال به کرسی نشاندن تصمیم و نظرات خود بودند، هر چند که استدلا ل های هر دو گروه نیز قابل تامل و البته بعضا منطقی و جالب بود.

دولت در جلسه چهل و دوم ستاد اقتصادی  (5 بهمن 1400)  به منظور حمایت و جلوگیری از زیان  به تولیدکنندگان شرکت های پتروشیمی و به ویژه گروه متانول سازان و اوره و امونیاک اقدام به تعیین سقف 5 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر روش قیمت گذاری و ناترازی بودجه ؛ چه باید کرد؟

تغییر روش قیمت گذاری و ناترازی بودجه ؛ چه باید کرد؟