مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-19بين الملل

بورکینافاسو: آماده ایم تا از نیجر دفاع کنیم


در بحبوحه افزایش احتمال حمله نظامی کشورهای غرب آفریقا به نیجر، وزیر دفاع بورکینافاسو تأکید کرد که این کشور از نیجر حمایت خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بحبوحه اخبار مربوط به احتمال حمله نظامی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) به نیجر، کاسم کولیبالی ، وزیر دفاع بورکینافاسو در گفت وگو با اسپوتنیک تأکید کرد که بورکینافاسو از نیجر حمایت خواهد کرد.

وی دراین باره گفت: ما منتظر و آماده این جنگ هستیم و از نیجر حمایت خواهیم کرد.

بورکینافاسو آماده است تا به علت سیاست های غیرقانی مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) علیه نیجر از این مجمع خارج شود.

وزیر دفاع بورکینافاسو درباره علت حمایت این کشور از نیجر افزود: اگر ما اجازه دهیم نیجر وارد چرخه بحران و هرج ومرج شود، تنها شرایطی ایده آل و مطلوبِ برای گروه های تروریستی ایجاد می شود.

به لیبی نگاه کنید، انواع سلاح و تسلیحات به این کشور سرازیر شده و گروه های مختلف تروریستی شکل گرفته و عناصر آنها وارد مالی، نیجر و بورکینافاسو می شوند.

عبدالفتاح موسی ، کمیسر امور سیاسی و امنیتی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) دیروز جمعه بدون اشاره به موعد حمله نظامی علیه نیجر گفت: امروز (جمعه) سران عضو اکوواس درباره زمان مداخله نظامی علیه نیجر به توافق رسیدند؛ اما زمان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورکینافاسو: آماده ایم تا از نیجر دفاع کنیم

بورکینافاسو: آماده ایم تا از نیجر دفاع کنیم