مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 14:352023-08-09سياسي

سطح روابط اقتصادی ایران و ویتنام مطلوب نیست


رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام گفت: علی رغم وجود ظرفیت های بالا سطح روابط اقتصادی مان با ویتنام مناسب نیست و حجم مبادلات تجاری مان کمتر از 200 میلیون دلار در سال است .

- جلیل رحیمی جهان آبادی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص سفر رییس مجلس ویتنام به تهران گفت: سفر هیئت ویتنامی به ریاست رییس پارلمان این کشور به ایران، به مناسبت پنجاهمین سالگرد شروع روابط دیپلماتیک دو کشور انجام شده است.

وی افزود: سطح روابط سیاسی ما با توجه به مواضع مستقلی که این کشور در مسائل جهانی دارد، رابطه بسیار مطلوب و دوستانه ای است.

دو کشور در 50 سال گذشته که روابط دیپلماتیک آغاز شده همواره روابط رو به رشدی را داشته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سطح پایین روابط اقتصادی مان با ویتنام اظهار داشت: سطح روابط اقتصادی ما مناسب نیست.

حجم مبادلات تجاری ما کمتر از 200 میلیون دلار در سال است که با توجه به حجم تجاری بالای ویتنام و ظرفیت هایی که ما داریم کافی نیست؛ لذا یکی از عمده ترین هدف های سفر هیئت پارلمانی ویتنام که به دعوت مجلس شورای اسلامی انجام شده است رایزنی برای متناسب سازی سطح روابط اقتصادی با سطح روابط مطلوب سیاسی ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح روابط اقتصادی ایران و ویتنام مطلوب نیست

سطح روابط اقتصادی ایران و ویتنام مطلوب نیست