مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-19پزشكي

مرگ 786 نفر با مصرف داروهای مخدر در بهار امسال


رییس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی داروهای مخدر که با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه ها عرضه می شود به دلیل ایجاد عوارض جبران ناپذیر حتما باید با نسخه معتبر پزشک در اختیار متقاضی قرار گیرد و هر نسخه نیز تنها یکبار پیچیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مریم اخگری با بیان این مطلب گفت: از داروخانه ها درخواست می شود که از ارائه داروهای مخدر بدون نسخه پزشک به افراد به خصوص قشر جوان شدیدا خودداری کنند چرا که مصرف خودسرانه داروهای مخدر و بدون دستور و نظارت پزشک موجب ایجاد وابستگی، اعتیاد و گاهی مرگ خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تجویز خودسرانه داروهای مخدر نیز هشدار داد و افزود: تجویز خودسرانه داروهای مخدر بدون دستور پزشک در گروه های سنی مختلف به ویژه گروه های مسن بسیار خطرناک است زیرا این افراد به دلیل شرایط سنی خود مصرف کننده داروهای متعدد هستند و ممکن است تجویز داروی خودسرانه آنان را دچار مشکل کند.

اخگری تصریح کرد: مصرف همزمان داروهای مخدر با سایر داروهایی که بر سیستم اعصاب حرکتی تأثیرگذار است به دلیل مکانیسم تجمعی آن ها احتمال ایجاد مسمومیت های منجر به فوت را در افراد به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 786 نفر با مصرف داروهای مخدر در بهار امسال

مرگ 786 نفر با مصرف داروهای مخدر در بهار امسال