مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-01اقتصادي

تولید سموم دفع آفات کشاورزی از یک باکتری خاک زی


محققان حوزه بیوتکنولوژی با استفاده از یک باکتری خاک زی به سم دفع آفات زیستی دست یافتند؛ این باکتری با تولید سم می تواند آفات گیاهان را از بین ببرد، - محققان حوزه بیوتکنولوژی با استفاده از یک باکتری خاک زی به سم دفع آفات زیستی دست یافتند؛ این باکتری با تولید سم می تواند آفات گیاهان را از بین ببرد، ولی این سم بر روی سلامت انسان و دام اثری نخواهد داشت.

فاطمه صابری، مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش جمعیت و صنعتی شدن کشاورزی منجر به استفاده بی رویه از سموم شیمیایی به منظور افزایش بهره وری و محافظت از محصولات زراعی شده است و از عواقب استفاده از سموم شیمیایی می توان به آلودگی آب های زیرزمینی، آلودگی خاک، تخریب محیط زیست و تهدید سلامت جامعه اشاره کرد.

وی افزود: با وجود کارایی حشره کش های شیمیایی، استفاده از این آفت کش ها همچنین سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی مانند افزایش مقاومت، اثرات غیر هدفمند، سمیت سرطان زایی در پستانداران و باقیماندن بخشی از آنها در زنجیره غذایی شده است.

این مشکلات و تلاش در جهت رفع آنها، نیاز به عوامل کنترل بیولوژیک را در حوزه آفت کش ها بسیار برجسته کرده است.

صابری، مزیت های زیست محیطی و سلامت محور و همچنین هزینه های مناسب آفت کش های بیولوژیکی در مقایسه با آفت کش های شیمیایی را از دیگر قابلیت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سموم دفع آفات کشاورزی از یک باکتری خاک زی

تولید سموم دفع آفات کشاورزی از یک باکتری خاک زی