مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-01سياسي

گره مرمت حسینیه گود/خانه ای که وقف عزای سید الشهدا(ع) شد


مردم بیرجند امسال نیز نتوانستند در حسینیه قدیمی و باشکوه «گود» مراسم عزاداری سنتی را انجام بدهند که علت را در طولاتی شدن مرمت بنا باید جست و جو کرد.

- بیرجند- مردم بیرجند امسال نیز نتوانستند در حسینیه قدیمی و باشکوه گود مراسم عزاداری سنتی را انجام بدهند که علت را در طولاتی شدن مرمت بنا باید جست و جو کرد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: در ضلع جنوبی کوچه پایین شهر بیرجند و در غرب آب انبار جناب شیخ حسینیه ای وجود دارد که بانی آن سید ملاکی به نام آقا میر هادی بوده که از این رو حسینیه به نام او به آقا میر هادی معروف شده است.

کف حیاط حسینیه از سطح کوچه پایین تر بوده و به همین جهت راهروی ورودی آن فاصله به فاصله پله می خورد و چون در کوچه پایین شهر (ته ده) واقع است به آن حسینیه ته ده نیز می گفتند و به دلیل گود بودن آن نسبت به کوچه به این حسینیه حسینیه گود نیز می گویند.

از همان زمان مرحوم آقا میرهادی مراسم عزاداری در این بنای باشکوه انجام می شده است تا به یکی از نوادگان او به نام مرحوم سید هادی مرتضوی رسیده است و ایشان نیز بر همان روش نیاکان خود کار را پیگیری کرد.

اما چند سالی است که در حسینیه گود آن عزاداری سنتی گذشته در دهه اول ماه محرم به واسطه عملیات مرمت و بازسازی انجام نمی شود و روند کار مرمت نیز طولانی شده است که این موضوع سوالاتی را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره مرمت حسینیه گود/خانه ای که وقف عزای سید الشهدا(ع) شد

گره مرمت حسینیه گود/خانه ای که وقف عزای سید الشهدا(ع) شد