مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-06اقتصادي

هجوم آفت خاموش به نخلستان های شرق کرمان


آفت سوسک سرخرطومی حنایی بیش از یک هفته است که به جان نخلستان های بم افتاده و باغ شهر بم محل تولید بهترین خرمای مضافتی جهان از این آفت متأثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بم، اعظم ناظمی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان امروز در جلسه مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان های شهر بم مشاهده شده است و باید برای مهار و کنترل این آفت همه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید این آفت در بم پایش و رصد شود و تمام خانه باغ های بم باید تک تک رصد و پایش شود.

نیاز به مشارکت همه مردم داریم تا این آفت مهار و کنترل شود.

ناظمی گفت: آفت سوسک سرخرطومی حنایی آفت خاموش و مانند موریانه است و درخت نخل را از داخل می خورد  بدون اینکه کشاورز متوجه شود.

وقتی خسارت به درخت زد دیگر درخت نخل را به کلی از بین برده و تا جایگزین درخت نخل جدید 15 سال طول می کشد و این یک آفت جدی برای نخلستان هاست و کشاورزان تک تک درختان خود را پایش و رصد کنند.

 مدیر حفظ  نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: از علائم این آفت زدگی، زردی تنه درخت و پاجوش نخل و خروج شیره بد بو از درخت بوده و صدای خراطه در داخل درخت خرما نشانه حمله سوسک سر خرطومی حنایی به نخل است که در حال خوردن درخت از داخل است که در صورت مشاهده چنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم آفت خاموش به نخلستان های شرق کرمان

هجوم آفت خاموش به نخلستان های شرق کرمان