مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 00:552023-08-17فرهنگي

زیستگاه لک لک ها در کردستان ثبت شد


معاون میراث فرهنگی استان کردستان از گمانه زنی و کاوش تپه «توبره ریز» در کامیاران، ثبت ملی «زیستگاه لک لک ها در روستای دره تفی» و آغاز مرمت چند بنای تاریخی خبر داد.

- معاون میراث فرهنگی استان کردستان از گمانه زنی و کاوش تپه توبره ریز در کامیاران، ثبت ملی زیستگاه لک لک ها در روستای دره تفی و آغاز مرمت چند بنای تاریخی خبر داد.

گلان فرزامی درباره کاوش باستان شناسی تپه توبره ریز به ایسنا گفت: گمانه زنی و کاوش تپه توبره ریز در کامیاران به منظور تعیین حریم و عرصه آن انجام شده است؛ چرا که این تپه در ناحیه منفصل شهری و در معرض تهدید قرار دارد.

همچنین ساخت وسازهای غیرمجازی اطراف آن صورت گرفته و برای حفاظت از آن گمانه زنی هایی برای تعیین عرصه و حریم آن انجام دادیم که گزارش های آن آماده ارسال به پژوهشگاه میراث فرهنگی است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

او افزود: عملیات ژئوفیزیکی تپه گورستان زاگرس در سنندج نیز انجام شده است.

معاون میراث فرهنگی کردستان درباره وضعیت پروژه های مرمتی این استان نیز توضیح داد: براساس بودجه تخصیص داده شده امسال پروژه های مرمت و بازسازی پل و قلعه تاریخی صلْوات آباد در شهرستان بیجار، پل تاریخی فرهادآباد در قروه، مسجد تاریخی کاشمر در محور فرهنگی ـ تاریخی کامیاران به پالنگان، کلیسای سنندج، مسجد دو مناره، ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیستگاه لک لک ها در کردستان ثبت شد

زیستگاه لک لک ها در کردستان ثبت شد