مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 18:452023-07-29سياسي

یک بام و دو هوای شورای شهر یاسوج/ دری روی یک پاشنه می چرخد


یاسوج_ یک بام و دو هوای شورای شهر یاسوج اینبار با حواشی انتخاب شهردار جدید، همچنان ادامه دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها_ پژمان امیدی: برآیند تمام ظرفیت های یک شورا در بخش تئوری و ثابت بکارگیری ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور است.

احصای نارسایی های شهری یک باکس مشورتی که بر اساس آن در شالوده اولیه انتخاب شهردار و در ابعاد فراتر احصای نارسایی های شهری در محورهای اجتماعی، رفاهی، فرهنگی، اقتصادی و عمران با تعمیم به شهرداری ها دیده شده است.

شهر یاسوج که سال هاست نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می کشد، در طول دوره های مختلف شورا گزینی اصل گزینش را بر کالبد قوم گرایی دیده و گاهاً در چینش چارت ها نیز عملکردهای شورا بر محور مزیت های فردی شکل گرفته و مردم محوری کمتر در نگاه شبکه شورایی دیده شده است.

اما در این میان موضوعی تضاد ساز که می تواند نافع اصول امنیت پایدار ذهنی در بدنه جامعه باشد، تکیه بر تفکرات فردگرایانه با چینش حلقه های رأی ساز و رأی آور در بدنه چارت های شورایی است.

خواست های مردمی رنگ باخت این نگاه تا جایی عمیق شده که تأمل در بیرون و ذهنیت مردم در ضعیف ترین حالت خود قرار گرفته و ساختارهای اولیه شورا که حرکت بر مبنای خواستارهای مردمی است، در فراموشی های شورا رنگ می بازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بام و دو هوای شورای شهر یاسوج/ دری روی یک پاشنه می چرخد

یک بام و دو هوای شورای شهر یاسوج/ دری روی یک پاشنه می چرخد