مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:512023-08-22سياسي

روایت جالب ترک تحصیل مداح مشهور!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، غلامرضا عینی فرد پسر رضا سقا از همان اوان کودکی سودای نوحه خوانی برای اهل بیت(ع) را در سر داشت و توجه و عنایت همین بزرگان باعث شد که امروز نوحه های جانسوز وی جهانی شود.

متولد سال 1328 است و پدرش معروف به رضا سقا، می گوید؛ نمی دانم، نامش را عشق بگذارم یا استعداد، اما می دانم از همان کلاس اول که به مدرسه می رفتم، نوحه خوانی را دوست داشتم و احساس می کردم که در این زمینه استعداد دارم.

در کودکی سه نفر بودیم که به نوحه خوانی علاقه داشتیم، اما وقتی به سن تکلیف رسیدیم آن دو نفر صدایشان عوض شد و رفتند سراغ کار دیگر، اما اهل بیت به من توجه داشتند و ادامه دادم.

داستان نوحه خوانی در مدرسه از سر علاقه به مداحی برای اهل بیت، در هر مکان و زمانی آماده مداحی بودم، در همان دوران کودکی وقتی در مدرسه بودم، یک روز بچه ها گفتند که نوحه اصغر شیرین سُخَنیم را بخوانم، من هم خواندم.

  بعد از مدتی یکی از مسؤولین مدرسه با عصبانیت و با لگد در کلاس را باز کرد و داخل شد و گفت: مگر اینجا چاله میدان است که نوحه می خوانید، سریعتر بگویید ببینم چه کسی این کار را کرد، هیچ کس چیزی نگفت، دوباره تکرار کرد، همه ساکت بودیم.

این بار با صدای بلند گفت: اگر کسی که نوحه خوان را معرفی نکنید، همه را با این چوب می زنم ،  خیلی ترسیده بودم نکند بچه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت جالب ترک تحصیل مداح مشهور!

روایت جالب ترک تحصیل مداح مشهور!