مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 01:002023-08-08اجتماعي

تعدد دفاتر اسناد رسمی باعث افزایش تخلفات می شود


نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران چهارمحال وبختیاری گفت: قانون تسهیل کسب و کار اگر برای همه سودمند بود، برای دو صنف وکلا و سردفتران زیان آفرین بود؛ - زیراکه این قانون باعث شده است افراد زیادی وارد حرفه سردفتری شود و همین تعداد زیاد دفاتر و سردفتر باعث افزایش تخلفات در حوزه جعل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصیب شریفی آزاد 17 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم تنظیم درست سند در دفاتر، نبود بستر الکترونیکی است، اظهار کرد: متأسفانه به علت قطعی اینترنت، سامانه و دستگاه های پز باعث می شد، در تنظیم سند با مشکل روبه رو شویم و سازمان ثبت احوال در زمینه این بستر بدقولی کرده است.

وی در خصوص قانون اصلاحیه ثبت اسناد رسمی، این قانون را برای سردفتران نامناسب دانست و توضیح داد: اگر کسی به فرض مثال در سن 40سالگی باشد باتوجه به اینکه سن بازنشستگی برطبق 60سال تعریف شده است، بخواهد الان استعفاء دهد، تا زمانی که به 60سال نرسد نمی تواند از حقوق و مزایایی بهره مند شود.

و این برای خانم به مراتب سخت تر است و اینکه کار سردفتران براساس قانون کار نیست بلکه خصوصی است.

شریفی آزاد ادامه داد: یا مثلا یک سردفتر باید یک دوربین داشته باشد که تصویر و صدا را ضبط کند و این براساس قانون یک سال دارای اعتبار و اماره قانونی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعدد دفاتر اسناد رسمی باعث افزایش تخلفات می شود

تعدد دفاتر اسناد رسمی باعث افزایش تخلفات می شود