مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-25اقتصادي

واکنش میراث کرمان به ساخت کاروانسرای طلا: نگران نباشید!


فعالان میراث فرهنگی استان کرمان درحالی نسبت به ساخت یک بازار جدید در بافت تاریخی کرمان هشدار داده و بر ضرورت استفاده از کاروانسراهای تاریخی شهر تاکید کرده اند، - که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معتقد است ساخت این بنای جدید جای نگرانی ندارد و بنا با ضوابط میراث فرهنگی ساخته خواهد شد.

ساخت یک بازارچه جدید با عنوان کاروانسرای طلا و جواهر در بافت تاریخی شهر کرمان و در زمین خالی میان مسجد هزارساله مَلک و حمام قاجاری شیخ الاسلام درحالی از سوی برخی فعالان میراث فرهنگی واکنش برانگیز شده است، که این واکنش ها و نگرانی ها، به زعم فریدون فعالی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ـ بی معناست.

او می گوید: این بنای جدید قرار است با ضوابط میراث فرهنگی و با رعایت خط قرمزها ساخته شود.

با این وجود، پرسش فعالان میراث فرهنگی کرمان این است که ضرورت ساخت بازارچه با برچسب کاروانسرا ، درحالی که تعداد قابل توجهی کاروانسرای تاریخی در شهر متروک و مخروب به حال خود رها شده است، چه توجیهی دارد؟ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اما درباره ضرورت ساخت این بازارچه جدید در بافت تاریخی کرمان به ایسنا گفت: یک سرمایه گذار قرار است در یک زمین خالی در نزدیکی مسجد ملک یک ساختمان یا بازارچه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش میراث کرمان به ساخت کاروانسرای طلا: نگران نباشید!

واکنش میراث کرمان به ساخت کاروانسرای طلا: نگران نباشید!