مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:552023-08-01پزشكي

داروهای گیاهی بی خطرند؟


عضو هیئت علمی و دانشیار داروسازی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای گیاهی نیز همانند هر دارویی عوارض جانبی و پرهیزات خاص خود را دارند.

- ایسنا/کرمانشاه عضو هیئت علمی و دانشیار داروسازی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای گیاهی نیز همانند هر دارویی عوارض جانبی و پرهیزات خاص خود را دارند.

دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه داروهای گیاهی نیز عوارضی دارند، گفت: هر فردی با هر شرایطی و هر سن و هر نوع بیماری نباید به این بهانه که دارو گیاهی است، از آن استفاده کند، زیرا این مسئله کاملاً از نظر علمی اشتباه است.

وی افزود: در بعضی از شرایط خاص با داشتن بیماریهای زمینه ای استفاده از داروهای گیاهی منع مصرف دارد و حتی ممکن است فرد دچار مسمومیت دارویی از این گیاهان شود و عوارض جبران ناپذیری را بر جا گذارد.

فرزایی با بیان اینکه مصرف داروهای گیاهی باید تحت تجویز و نظر متخصصین طب سنتی انجام گیرد، گفت: به طور مثال خیلی از بیمارانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، داروهای ضد پلاکت مصرف می کنند و در کنار مصرف این داروهای ضدپلاکت اگر یک داروی گیاهی ضد لخته شدن مصرف کنند، با تداخل دارویی و تشدید عوارضی که ایجاد می کند باعث خونریزی داخلی شده و مشکل خونی شدیدی برای فرد ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای گیاهی بی خطرند؟

داروهای گیاهی بی خطرند؟