مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 14:202023-08-17اقتصادي

هم میهن: دولت روحانی خدمت بزرگی به قاچاقچیان سوخت کرد


آقای زنگنه وزیر نفت دولت روحانی با حذف کارت سوخت، خدمت بزرگی به قاچاق کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: روزنامه هم میهن از قول جواد نوفرستی کارشناس اقتصاد عنوان کرده است: من در تابستان سال 1397 آمادگی داشتم با وزیر نفت دولت حسن روحانی یا یکی از معاونان او مناظره کنم و با آمار خودشان ثابت کنم که روزی حداقل حدود 10 میلیون لیتر قاچاق بنزین داریم.

اگر کل سوخت تولیدی صرف مصرف واقعی داخل شود فعلاً نیاز به دستکاری قیمت بنزین نداریم چون در این فشار اقتصادی و کاهش قدرت خرید، کوچکترین افزایش، یک اشتباه بزرگ محض و فاجعه بار خواهد بود.

ایجاد سامانه کارت سوخت در سال 1386 باعث کاهش فروش 10 میلیون لیتری بنزین در روز شد.

قبل از کارت سوخت، رقم 73 میلیون لیتر بود که به سرعت به حدود 64 میلیون لیتر رسید و این یعنی 10 میلیون لیتر قاچاق سوخت کم شد، مردم تردد و سفر خود را کاهش ندادند بلکه خیلی شفاف مشخص شد که این مقدار بنزین قاچاق می شده است.

دولت روحانی اشتباه کرد و کارت سوخت را حذف کرد که باعث شد فروش 64 میلیون لیتر بنزین در روز، بعد از 8 سال یعنی در سال 1394 که کارت سوخت وجود داشت به 73 میلیون لیتر برسد.

در سال 1397 آقای زنگنه وزیر نفت دولت وقت، کارت سوخت را حذف کرد و این چنین خدمت بزرگی به قاچاق کردند، فروش روزانه بنزین ظرف سه سال از 73 میلیون به 93 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم میهن: دولت روحانی خدمت بزرگی به قاچاقچیان سوخت کرد

هم میهن: دولت روحانی خدمت بزرگی به قاچاقچیان سوخت کرد