مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 11:502023-07-28سياسي

علمای اهل سنت از عاشورا و امام حسین (ع) گفتند


علمای اهل سنت کردستان شهدای کربلا را مظلوم ترین شهدای مسلمان در طول تاریخ توصیف کردند و گفتند که قیام عاشورا و نهضت حسینی تا قیامت پابرجاست.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: مردم کردستان اعم از مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع بنا بر فرهنگ و سنت دیرین خود همواره حامی حق و عدالت بوده و در تاریخ اسلامی خویش به مردمانی متدین و محب خاندان رسول الله (ص) مشهور بوده و هستند.

پس از واقعه کربلا نیز کردها جزو نخستین اقوامی بودند که برای امام حسین (ع) و یارانش به سوگواری و عزاداری پرداختند و اکنون با گذشت هزار و 400 سال از این واقعه هنوز شاهد ابراز ارادت ساکنان این دیار به شهدای کربلا هستیم.

علما و روحانیون اهل سنت کردستان در راستای روشنگری و تبیین پیام های قیام عاشورا در این سال ها نقشی محوری داشته اند لذا در این راستا گفتگوهایی را با تنی چند از علمای برجسته اهل سنت منطقه انجام داده ایم که در ادامه خواهد آمد.

قیام عاشورا تداعی کننده درس شهامت، شجاعت و کرامت انسانی برای همگان است ماموستا سیداحسن حسینی، عضو شورای افتای اهل سنت کردستان در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) گفت: در طول تاریخ بارها از سوی بزرگان و علمای اهل سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین (ع) در کتاب ها و خطبه های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علمای اهل سنت از عاشورا و امام حسین (ع) گفتند

علمای اهل سنت از عاشورا و امام حسین (ع) گفتند