مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-01پزشكي

جلوگیری از افسردگی پس از زایمان با شیردهی به نوزاد


افسردگی پس از زایمان یکی از شایع ترین اختلالات زنان است؛ اما بر اساس بررسی های صورت گرفته، 70 درصد مادرانی که به نوزاد شیر خود را می دهند، - ایسنا/قزوین یک کارشناس سلامت و تغذیه گفت: افسردگی پس از زایمان یکی از شایع ترین اختلالات زنان است؛ اما بر اساس بررسی های صورت گرفته، 70 درصد مادرانی که به نوزاد شیر خود را می دهند، از افسردگی دور هستند.

مهدیه احمدی به مناسبت 10 مرداد روز جهانی تغذیه با شیر مادر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پیشگیری از مرگ ومیر و تقویت سیستم ایمنی بدن 2 امر مهم در تغذیه با شیر مادر است و هر مادری که نگران سطح سلامت و هوش کودک خود است، باید بداند که تغذیه با شیر مادر می تواند سلامت فرزند او را تضمین کند.

این کارشناس سلامت افزود: تغذیه مطلوب با شیر مادر نه تنها برای سلامتی نوزادان توصیه می شود، بلکه برای سلامت مادر نیز امری مهم تلقی می شود و سازمان جهانی بهداشت و یونیسف شروع زود هنگام تغذیه با شیرمادر تا یک ساعت اول پس از تولد، تغذیه انحصاری با شیر مادر برای 6 ماه اول زندگی، ادامه تغذیه با شیر مادر تا 2 سالگی یا بیشتر، همراه با غذاهای کمکی مغذی، کافی و سالم را توصیه می کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان پروتیین های شیرمادر در روزهای اول تولد نوزاد، سه برابر سایر مواقع است و میزان ویتامین های محلول در چربی، سدیم، پتاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از افسردگی پس از زایمان با شیردهی به نوزاد

جلوگیری از افسردگی پس از زایمان با شیردهی به نوزاد