مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 03:202023-08-15بين الملل

راهپیمایی ضد جنگ مردم نیجریه: مخالف جنگ افروزی غرب در نیجریم


راهپیمایان در ایالت کانوی نیجریه در اعتراض به جنگ افروزی غرب علیه نیجر با جنگ احتمالی نیابتی سران کشورهای غرب آفریقا (اکواس) علیه نیجر مخالفت کردند.

- راهپیمایان در ایالت کانوی نیجریه در اعتراض به جنگ افروزی غرب علیه نیجر با جنگ احتمالی نیابتی سران کشورهای غرب آفریقا (اکواس) علیه نیجر مخالفت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در شهر کانو صدها نفر از تظاهرکنندگان نیجریه ای روز دوشنبه با حضور در خیابان های اصلی شهر کانو تاکید کردند، هرگونه اعلام جنگ علیه نیجر محکوم است.

آژانس خبری آناتولی گزارش داد که تظاهرکنندگان در کانو تصریح کردند، فرانسه و آمریکا خواهان جنگ در نیجر هستند و این دو کشور از طریق اکوواس می خواهند جنگ نیابتی انجام دهند؛ در حالی که فرانسه و آمریکا استعمارگر هستند.

تظاهرکنندگان نیجریه ای در حالی که شعارهای ضد فرانسوی و آمریکایی سرمی دادند، در پایان تظاهرات، پرچم فرانسه را به نشانه مخالفت با سیاست های این کشور در قبال نیجر به آتش کشیدند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (4 مرداد 26 ژوییه) محمد بازوم رییس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهپیمایی ضد جنگ مردم نیجریه: مخالف جنگ افروزی غرب در نیجریم

راهپیمایی ضد جنگ مردم نیجریه: مخالف جنگ افروزی غرب در نیجریم