مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:552023-07-26پزشكي

ضرورت رعایت نکات بهداشتی سازمان دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا


بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت 28 نفر مبتلا به تب کریمه کنگو شدند که متاسفانه 3 نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به وقوع احتمالی بیماری های مشترک بین انسان و دام، جهت حفظ سلامت عزاداران و مصرف کنندگان و به منظور پیشگیری از سرایت این بیماری ها بر لزوم پرهیز از کشتار دام در سطح شهر، معابر عمومی، منازل و در مسیر حرکت هییت ها و دسته های عزاداری تاکید شده است.

 باتوجه به فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت ذبح دام به منظور طبخ نذورات توسط هیئت های عزاداری در تکایا، مساجد، و مراکز طبخ غذا، سازمان دامپزشکی کشور به منظور تأمین بهداشت عمومی و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های خطرناک و مشترک میان انسان و دام از قبیل تب کریمه- کنگو، بروسلوز، شاربن و .

توصیه می شود که افراد هشدار های دامپزشکی را جدی بگیرند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجتناب  از خرید و کشتار دام های تب دار و بیمار گفت: برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام و آلودگی های محیط زیست، از کشتار دام در محل های عزاداری، معابر عمومی، منازل و در مقابل  دسته های عزاداری خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت رعایت نکات بهداشتی سازمان دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا

ضرورت رعایت نکات بهداشتی سازمان دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا