مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 12:052023-07-27سياسي

«کمر به کمر» شهرستان رامیان قدمتی 300 ساله دارد


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان گفت: آیین سینه زنی کمر به کمر شهرستان رامیان قدمتی 300 ساله دارد که مخصوص قوم قزل باش این شهرستان است.

- حجت الاسلام علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آیین سینه زنی کمر به کمر شهرستان رامیان قدمتی 300 ساله دارد که مخصوص قوم قزل باش این شهرستان است، این آیین از همان زمان سینه به سینه به نسل امروز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در آیین سینه زنی کمر به کمر هیئت ها به صورت سینه زنی وارد خیابان می شوند، افزود: تجمع این هیئت ها در روز عاشورا در میدان امام علی (ع) است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان با بیان اینکه این آیین برگرفته از یک سری از نمادها و فرهنگ ها است که همین موضوع باعث شد تا ثبت جهانی شود، گفت: اکنون مردم رامیان در روز عاشورا به نشانه وحدت دور هم جمع می شوند و مراسم سینه زنی کمر به کمر در میدان امام علی (ع) برگزار می کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: مسجد جامع، مسجد جعفری و مسجد شهدای رامیان در محله رجبلوها متولی برگزاری این آیین هستند.

وی با بیان اینکه این آیین دارای یک حرکت و ریتم حماسی است، تصریح کرد: دو قدم به جلو و یک قدم به عقب برگرفته از صحنه عاشورا است که ابا عبدالله الحسین موقعی که عازم میدان می شدند دو قدم به جلو بر می داشتند و یک قدم به عقب بر می گشتند و به خیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کمر به کمر» شهرستان رامیان قدمتی 300 ساله دارد

«کمر به کمر» شهرستان رامیان قدمتی 300 ساله دارد