مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 00:252023-08-09دانش

ظرفیت پذیرش دانشجو در دو رشته پر متقاضی علوم پزشکی چقدر است؟


در کنکور امسال، 20 درصد معادل 1920 نفر به ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و 15 درصد معادل 290 نفر نیز به ظرفیت پذیرش رشته دندان پزشکی در گروه آزمایشی علوم تجربی اضافه می شود.

- در کنکور امسال، 20 درصد معادل 1920 نفر به ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و 15 درصد معادل 290 نفر نیز به ظرفیت پذیرش رشته دندان پزشکی در گروه آزمایشی علوم تجربی اضافه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود دو سال پیش بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی علی رغم مخالفت مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی را با هدف جبران کمبود نیروی پزشکی در کشور تصویب کرد و پس از آن مصوبه به منظور اجرا، از سوی رییس جمهور به وزارت بهداشت و سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ شد که بر اساس آن ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی برای اولین بار در کنکور سال گذشته افزایشی شد و قرار است تا سال 1404 هر سال به میزان 20 درصد به ظرفیت پذیرش دانشجویان اضافه شود.

در واقع در ماده واحده افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی تاکید شد؛ با استناد به بند 5-4 سیاست ­های کلی علم و فناوری ابلاغی مورخ 29 شهریور 1393 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با موضوع تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و بند 2-5 سیاست ­های کلی سلامت ابلاغی مورخ 18 فروردین مقام معظم رهبری با موضوع ارتقاء شاخص­ های سلامت برای دستیابی به جایگاه او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت پذیرش دانشجو در دو رشته پر متقاضی علوم پزشکی چقدر است؟

ظرفیت پذیرش دانشجو در دو رشته پر متقاضی علوم پزشکی چقدر است؟