مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 17:402023-08-16بين الملل

تأکید اتحادیه عرب برای همکاری با دمشق


وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشستی توافق کردند که ارتباطات با دولت سوریه برای حل و فصل مسائل بنیادی در ارتباط با بحران سوریه با قوت ادامه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته تماس اتحادیه عرب روز سه شنبه (دیروز) در قاهره پایتخت مصر برگزار شد؛ کمیته ای که سه ماه پیش برای ارتباط با دولت سوریه و حل مسائل باقی مانده، تشکیل شد و اولین نشست خود را به دعوت سامح شکری وزیر خارجه مصر با حضور وزرای خارجه برخی اعضای اتحادیه برگزار کرد.

به نوشته وبگاه شبکه سی ان ان، در این نشست که با حضور فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه  برگزار شد، اعضای شرکت کننده بر روی پروتکل مشخصی برای همکاری با دولت سوریه توافق کردند.

در این نشست وزرای خارجه سوریه،  اردن، مصر، عربستان سعودی و لبنان به علاوه احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.

بشار اسد رییس جمهور سوریه در تاریخ 29 اردیبهشت پس از 12 سال در میان استقبال گرم مقامات عربی وارد جده شد تا در نشست سران اتحادیه عرب حضور یابد و اینگونه کرسی سوریه در این سازمان به شکل رسمی به دمشق بازگردانده شد.

دو روز پیش از آن وزرای خارجه اتحادیه عرب بر روی تشکیل کمیته ای برای پیگیری مسائلی چون حل و فصل سیاسی بحران، بازگشت آوارگان و لغو تحریم ها توافق کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید اتحادیه عرب برای همکاری با دمشق

تأکید اتحادیه عرب برای همکاری با دمشق